Amit a marketing tölcsérről senki sem mondott el Önnek

 

Ön bizonyára tudja, hogy mi az online marketing tölcsér. Ez lényegében egy olyan megfigyelés, hogy ha honlapodon kínálsz egy szolgáltatást és azt ügyesen népszerűsíted, akkor érkezik honlapodra sok érdeklődő, akik közül lesznek egy-páran, akik elkezdik követni a blogodat és lesznek a blogod követőid között még az olvasóknál is kevesebben, akik többször visszatérnek és végül elköteleződnek. Nézz rá a fotóra és érteni fogod, hogy ennek a jelenségnek miért adták az online marketing tölcsér nevet. marketing tölcsér

Milyen stratégiát építenek az online értékesítők a marketing tölcsér ismeretében?

Úgy igyekszenek ennek az egyébként statisztikailag is igazolható csökkenésnek az ismeretében tevékenykedni az online marketingesek, hogy azt hiszik az a jó, ha rengeteg embert tudnak csábítani a honlapra, majd őket érdeklődőkké, elkötelezettekké, végül vevőkké „konvertálnak” néhány embert.

 

Miért hibás ez a „konvertáld érdeklődőidet vevővé” stratégia?

Azért, mert az online marketing tölcsér nem megmagyaráz egy folyamatot, pusztán lefényképez. Erről a fényképről pedig úgy beszél, mintha ez a folyamat természete lenne maga. Holott! A dolog természetét akkor ismerjük meg, ha megértjük az elkötelezetté válás folyamatát. Ez egy esszel és lélekkel megélt folyamat. A folyamat neve pedig: elköteleződés.

Akkor mi a jó stratégia?

Az, ha a teljes online marketing tevékenység minden pici mozaikja az elköteleződést szolgálja. Sport hasonlattal élve: a távfutóknak nem a következő pihenő állomásig biztosítunk pályát, hanem a célig. Lesz, aki megáll a pihenő állomásokon, de lehet, hogy lesz, aki egyből a célig fut.

Mit jelent ez a mindennapi online marketing gyakorlatban?

1. A kérdéses honlapon rendkívül egyszerűvé kell tenni a szolgáltatás azonnali igénybevételét és azt be is kell árazni. Ezt már ma is sokan csinálják, és sokan csinálják jól.

2. Minden kommunikációs eszközben a célcsoportom elköteleződésének szolgálatába kell állítanom minden olyan információt, ami nem valamilyen praktikus tényező.

Folyton ugyanazt szajkózzam?

Szó sincs róla. De amit mondasz, írsz, bemutatsz, jó ha olyan formát ölt, olyan tartalmú, ami az elköteleződés pszichikai folyamatának felel meg.

Ez elmélet. Tudok-e egy példát?

Igen, sok példát tudok. Igazából az ilyen tartalmak 8 kategóriába sorolhatók. Az egyik kategória így hangzik:

Egohoz szóló tartalom.

Egy ilyenre mutatok itt példát Önnek az egyik blogomban.

Érdemes megfigyelni, hogy a blogírásnak nem csak ezt az egy szabályát érvényesítem a belinkelt posztban, hanem számos mást is.

Akkor most mi az végül, amit csak Rákóczi Piroska mond a marketing tölcsérről?

1. A tölcsér nem magyarázza az elköteleződés folyamatát, pusztán annyit mond, hogy kevesebben köteleződnek el egy termék megvásárlása mellet, mint ahányan első (második, sokadik) hallás után érdeklődnek a termék iránt. Ezt a dolgot egy ügyes képben ábrázolja a tölcsér kitalálója.

2. Ebből az következik, hogy nem azon kell Önnek, mint online értékesítőnek fáradoznia, hogy tölcsér szintről, tölcsér szintre vezesse a potenciális vevőit és „konvertálja” őket, hanem azon, hogy elkötelezze őket.

3. Az elköteleződés pszichikai folyamat, aminek ismeretében kell az online marketing tevékenységet folytatni.

Ha mindezt nem hiszi?

Ha az elmondottakban nem hisz, akkor nézze meg a honlapja elemző rendszerében, hogy hányan vannak vevői között, akik a teljes terméklétrája minden fokát bejárják. Ha mindenki így tesz, akkor sem biztos, hogy nem lenne hatékonyabb, ha mindenki kihagyna egy-két lépcsőt és így gyorsabban jutna el a legdrágábban kínált termékhez, amely a terméklétra tetején áll.

Mit kezdhet ezzel a „nagyokossággal”?

Olvassa el azt a bejegyzésemet, mely a 8 kategóriát mutatja be.