Blog Blog

Mit ne tanuljon más online marketing sikeréből?

Vannak olyan üzleti megoldások, amelyeket sokan megtanulnak olyan üzletemberektől, akik az adott megoldással, módszerrel vagy trükkel komoly sikert értek el. Ne másolja le ezeket a módszereket. Miért? Másolásos

Ha sokan másolják a módszert…

Ha sokan kezdik el az üzleti fogást másolni, akkor előbb vagy utóbb olyan sokan fogják ugyanazt csinálni, hogy  a trükktől vagy üzleti fogástól extra eredményességre már nem lehet számítani. Ez túl elméleti? Elmondok egy történetet.

Az 1%-os kampány másolva nem hozott áttörést

Volt egy ötletem egy katolikus egyesület számára, amely szánt egy kis pénzt Adwords reklámozásra. Az ötlet abból a megfigyelésből támadt, hogy aki az szja bevallását az utolsó pillanatokara hagyja, az sokszor az interneten kezdi keresni az egyházi 1 %-hoz a katolikus egyház kódját. Segítünk neki, ha erre csinálunk egy aloldalt a katolikus egyesület honlapján, majd úgy hirdetünk, hogy a katolikus egyház kódja ez és ez, ha támogatna egy katolikus egyesületet is, itt vagyunk.

Az eredmény:  átlagos 25 %-os átkattintási arány, és az 1 %-os rendelkezésből dupla annyi pénz mint az előző évben.

Ezt a módszert elmondtam egy workshopon, majd láttam, hogy a következő évben a hallagtóságból 3 olyan szervezet is hirdetett a katolikus egyház kódjával, amelynek tagja jelen volt a workshopon. De ők nem duplázták meg a civil szervezetes 1%-os bevételüket. Hiába utánoztak bennünket, ők nem lettek sikeresek. Igaz, egyikük sem volt katolikus szervezet.

Akkor ne tanuljunk sikeres marketingesektől?

De! Tanuljunk! Ismerjünk meg minél több marketing módszert, taktikát. De ne szó szerint másoljuk le, hanem jöjjünk rá, hogy mi a taktika előtti stratégia és gondolkozzunk el rajta! Utána nekünk is lesz egy szuper saját trükkünk. Előbb vagy utóbb.

Tetszett ez a szöveg? Ossza meg! Balra van az AddThis megosztó.

A B2B blogolási gyakorlat 4. alaphelyzete

Talán már nem is emlékszünk arra az üres, de okos mátrixra, amelyet e sorozat elején adtam közre. Ezen könnyű segíteni. Újra bemutatom a mátrixot, de ezúttal tartalommal megtöltve.

 

  ők keresnek mi keressük őket  
régi vevők megosztásra ösztönző hasznos tudás hírlevélben is megírva  
 
új vevők SEO blogposzt SEM landoló oldala  

 

 

 

 

A SEM landoló oldalaként írandó blogposzt

E sorozat negyedik alapesete a mátrix jobb alsó sarkában található. Ez az eset, amikor mi keressük új vevőinket. Ennek a helyzetnek a leggyakoribb megoldását az online marketing szakma egyszerűen csak SEM-nek mondja. Hogy ez mit jelent azt rengetegen megírták már. Akinek új a kifejezés annak elmondom, hogy a SEM nem más, mint a keresőmarketing. Nagyon ügyetlenül megközelítve ide tartozik az összes online reklámozási forma. (Google reklám, Facebook reklám stb.)

Miért a landoló oldal blogposzt kell itt?

Mivel hirdetésről érkeznek a potenciális vevőink, ezért ahová érkeznek, ott landolnak, mint egy repülőgéppel az utasok. De nagyon nem mindegy, hogy tetszeni fog-e nekik a repülőtér. Magyarán: jó, ha olyan reklámot készítünk, amire kattintanak, de még jobb, ha az oldalon is maradnak.

3 fő szabály a blogposztra, mint landoló oldalra

Arról szóljon a blogposzt, amit a hirdetésben megígértünk!

Tegyük lehetővé, hogy a megérkezettek föliratkozhassanak a hírlevelünkre!

Ne eladni akarjunk a poszttal, hanem információt adni!

Ha visszatér blogomba, akkor a sorozatban eddig megírtak részleteit is megismerheti. Ehhez csak föl kell iratkoznia hírlevelemre, mely a jobb oldali oszlopban tehető meg.

Shakespeare megbukott a címvizsgán

Sok blogger gondolja azt, hogy kiváló, figyelemfelkeltő, érzelmekben gazdag, jól megjegyezhető címet kell írnia ahhoz, hogy sok olvasója legyen. A programozók pedig ezt az igényt ki akarják szolgálni. Született, tehát, számos alkalmazás, mellyel megvizsgálhatja a szegény, egyszerű blogger, hogy a cím, melyet kiötlött érzelmekben gazdag és összességében nagyszerű-e.

Ha a bloggert Shakespeare-nek hívnák

Nagyot veszített volna a világirodalom, ha ilyen eszközök I. Erzsébet, angol királynő korában is léteztek volna. Kipróbáltuk ugyanis William Shakespeare vígjátékainak címeit az egyik legismertebb online címelemzővel (http://coschedule.com/headline-analyzer) és bizony több címe is megbukott: 0 pontot ért el 100-ból. Nézze meg a képet, mely ezt bizonyítja. Amint látja, a „Huszadik éj” című vígjáték 0 pontot kapott. Ezt nem látja a fotón, de erre a sorsa jutott a „Téli rege” is.

Shakespeare megbukott a címvizsgán

Mi ebből a tanulság?

Minden emberben kialakul egy irodalom esztétikai érzék – még ha fogalma sincs arról, hogy azt így hívják. Ezzel az érzékével mond ítéletet címekről: elolvassa a hozzá tartozó szöveget vagy sem. Szerintem, aki írni szeret, az egy idő után rájön, hogy hogyan kell címet adni műveinek. Egy ilyen fejlett érzékkel egyetlen algoritmus sem veszi föl a versenyt. Írásban egyébként a nők jobbak szoktak lenni. De tényleg? Olvassa el az erről készült bejegyzésemet is!

Amit a blogjából megállapít Önről egy okos kereskedelmi ügynök – és fel is használ!

Az okos kereskedelmi ügynök, mielőtt megkeresi Önt az ajánlatával, megnézi az Ön honlapját. És mit tud megállapítani Önről? hajas arc

Többet mint gondolnád. Én csak egy dologra szeretném fölhívni a figyelmét. Az ügynök beszélni akar majd Önnel, s ha van egy kis esze, akkor az „Ön nyelvét” szeretné beszélni.

Könnyű feladata van az ügynöknek!

Az Ön nyelvét és gondolkodásmódját nem fogja soha senki teljesen feltérképezni. Azt azonban bárki ki tudja találni azoknak a szövegeknek az alapján, amiket a blogjában ír, hogy Ön vizuális, auditív vagy érzelmes alkat-e. Hogy ezek a kifejezések mit takarnak, és hogyan használja őket egy kereskedő? Lássuk az alkatokat sorban, majd gondolkodjunk el a kérdés második felén!

A vizuális alkat, könnyen jegyez meg képeket és szívesen beszél képekben. Ha megért valamit, gyakran mondja, hogy „Á, most már látom!”.

Az auditív alkat egy-egy hosszú rádióadás tartalmát sokáig tudja tárolni és gyakran használja azt a kifejezést és ahhoz hasonlókat, hogy „Milyen jó, hogy erről is hallani!”.

Az érzelmes alkat, ha tud valamit, akkor is gyakran úgy fejezi ki magát, hogy „Úgy érzem, ez teljesen felesleges volt Öntől.”.

Mit kezd ezzel a tudással egy okos ügynök?

Először is hagyja Önt beszélni. Ha a beszéd folyamán beigazolódik, amit az Ön blogjában megfigyelt, akkor elkezdi ő is az Ön alkatának megfelelően megfogalmazni a mondandóját. Így Ön kényelmesebben érzi magát az üzleti ajánlat meghallgatása közben és ezért hajlamosabb lesz vásárolni.

Zavarja ez Önt?

Kérem, sok apró trükk van, amelyet értékesítők használnak. Én azon az állásponton vagyok, hogy ha a termék, amit megvételre kínálnak minőségi és szükségem is van rá, akkor bátran „behálózhatnak”. Az ember az alkatán nem igen tud változtatni, de az, ahogy ezt mások feltérképezik még érdekes játék is lehet az ember számára.

Jó volt ez a cikk?

Akkor a következő is érdekelheti: A kaleidoszkóp blogírás 9 lépése.

Szeretne Ön is egy ilyen cikket írni?

Jöjjön el a workshopomra, ahol megtanulhatja a kaleidoszkóp szövegírás alapjait. Több információért kattintson ide!

A kaleidoszkóp blogírás 9 lépése

Hogy mi a kaleidoszkóp blogírás lényege, azt a honlapom kezdő lapján megírtam – talán érdemes átkattintani oda. tollak

Hogy hogyan alkotható meg egy 6-8 posztból álló blogsorozat, mely a kaleidoszkóp blogírás minden lehetőségét kihasználja, azt fizetős képzésemen tanítom meg – talán érdemes megnézni az erről szóló ajánlatot. De! Ebből a posztból ingyen megtudhatja, hogy mi az a 9 fő lépés, amelyet meg kell tenni ahhoz, hogy a gráfként egymásba linkelt blogbejegyzések egy-egy darabja elkészüljön.

A 9 lépés

  1. El kell dönteni, hogy milyen típusú posztot írunk. Ez a poszt például egy edukáló típusú poszt.
  2. Föl kell írni a poszt típusának megfelelő posztötleteket.
  3. Kulcsszókutatást kell végezni.(Ha erről még nem hallott, akkor érdemes utána nézni a Google keresőjében. Gazdag a téma irodalma.)
  4. Meg kell határozni, hogy az ötletek és a rájuk végzett kulcsszókutatás eredménye alapján mi lesz a blogbejegyzés témája.
  5. A cikket el kell helyezni a blogposztok által alkotott gráfba. (A gráf pontjai a blogposztok, élei pedig azok a linkek, amelyekkel az egyik posztból át lehet jutni a másik posztba. Ha nem ismeri a gráfot, mint matematikai fogalmat, akkor érdemes utánanéznie.)
  6. A témáról anyagot kell gyűjteni. (Ehhez van egy nagyon praktikus, ingyenes változattal is rendelkező eszköz, amiről már itt írtam.)
  7. Alszunk az anyaggyűjtés után egyet. (Ez nagyon fontos lépés. Mikor anyagot gyűjtünk, rengeteget tanulunk, gyakran elkalandozunk az eredeti témától. Szükséges, hogy az agyunk kipihenje magát, mielőtt tudatosan válogatunk a nagy anyagban és döntést hozunk a blogposzt szerkezetéről és terjedelméről.)
  8. Fölírjuk a témában előadandó, leírandó fő érveinket, szempontjainkat, meglátásainkat. (Ez egy vázlat lesz. Fontos, hogy ne egyből írjunk egy cikket, mert ha leírjuk a vázlatot, akkor tudunk olyan fő ívet adni a szövegünknek, amit az olvasók könnyen követhetnek.)
  9. Megírjuk a blogbejegyzést.

Zárszó

Tudom, hogy a kaleidoszkóp blogposzt írásának módszerét most sem tártam föl egészen, de szerintem azt csak egy könyvnyi terjedelemben lehetne elég alaposan megismertetni a Nyájas Olvasókkal. Ha érdekelné a könyv, írjon nekem egy bíztató e-mailt! Nézzen be a Kapcsolat menüpontba!

Mi a Pocket? Egy ingyenes eszköz anyaggyűjtéshez!

Csak akkor olvassa tovább ezt a cikket, ha előfordult már Önnel, hogy egy blogposzt-ötletet csak úgy tudott kidolgozni, hogy az interneten utána olvasott. És ha az is előfordult már Önnel, hogy egy rendelőben egy-másfél órát kellett várakoznia és nem volt értelmes időhasznosításra lehetősége, akkor pedig feltétlenül olvassa el ezt a cikket!

Ha nem akar többet cetlikre írogatni

Létezik egy megoldás arra, hogy ha az okos telefonján belép valamelyik közösségi média fiókjába és érdekes cikket, képet, videót, hanganyagot talál, akkor azt elmentse és, amikor valamilyen munkájához – mondjuk egy blogposzt megírásához – szüksége lesz rá, akkor elővegye. Ezt a megoldást Pocketnek nevezik.

Hogyan szerezheti be a Pocketet?

Töltse le a Google Play áruházból vagy az Ipad App Store-ból!

Utána kapcsolja össze a Pocketet a Feedly és a Twitter fiókjával vagy sok más olyan információ forrással, amelyen fiókja van, s amelyen kutatni szokott tudás, tartalom után.

Jó, de mi ennek az előnye?

Az egyiket a Pocket főoldaláról szóló képernyőkép mutatja meg. Gyorsan elmenthet valamit, amit majd később hasznosít.

Pocket képernyőkép

A másik, hogy bármilyen fizikai információkezelő eszközt használ (laptop, Ipad, Samsung telefon) és elment a Pocketbe valamit, mindig megnézheti.

A harmadik előny az, hogy a Pocket fiókon belül az információkat csoportosíthatja, így témái (blogbejegyzés-ötletei) szerint külön-külön gyűjthet információkat.

Ha számadatokra vadászik...

A Pockettel olyan táblázatokat és statisztikákat is félretehet olvasásra, amelyeket nem lehet kis cetlikre kiírni. Hogy aztán a sok számot hogyan tudja helyesírás szempontjából kiválóan tálalni olvasóinak? Ezt is megírtam, s a következő cikkben elolvashatja.

Számok helyesírása

Minden blogger találkozik azzal a problémával, hogy hogyan kell statisztikai adatokat,

házszámokat vagy éppen törteket helyesen leírni. Nekik segítek a következőkben.

Tőszámnevek helyesírása

Probléma 1: számmal vagy betűvel írjuk-e le a tőszámneveket?

 

Válasz 1: erre nincs szabály, de van egy kialakult szokás. Irodalmi szövegekben általában kiírják betűvel a számokat. Más szövegekben egyszerűen számokkal írjuk ki a számot.

számok

 

Probléma 2: ha betűvel írjuk a számokat, akkor azt hogyan tegyük?

 

Válasz 2: 2000-ig egybe (kétezer), majd kötőjellel (kétezer-egy). A kötőjeleket úgy tegyük ki, hogy a számok minden egymást követő 3 helyi értéke egyben maradjon. Pl. egymillió-kétszázötvenkétezer-háromszázhuszonnyolc. Ha hosszabb szóval kapcsolódó kerek számot írunk le, akkor úgy szoktuk írni, mi magyarok, hogy számmal és betűvel is írunk, a nagyobb helyi értékeken levőket számmal, a kisebbeket betűvel. Pl. 15 millió.

 

Probléma 3: hogyan tagoljuk a nagy számokat, ha egyszerűen arab számokkal írjuk le őket?

 

Válasz 3: Szintén hármas tagolásban, szóközzel vagy a nyugatiaktól megszédültek kedvéért pontokkal tagolva. Pl. 234 567, 234.567.

Sorszámnevek helyesírása

Probléma 1: hogyan írjuk helyesen az osztályok számát.

 

Válasz1 : 1. osztály, 2. osztály. Hosszabb válasz: a sorszámok mögé mindig pontot teszünk.

 

Probléma 2: hogyan írjuk azt, hogy valaki már a 8. osztályba jár, ha kihagyjuk az osztály szót.

 

Válasz 2: akkor is kitesszük a pontot, tehát így írjuk: 8.-ba jár.

 

Probléma 3: hogyan kell házszámokat helyesen írni.

 

Válasz 3: Úgy, hogy az utcanév után leírjuk számmal azt a számot, amelyet a ház visel. Pl. Szabadság utca 28. Ha a házban több lépcsőház van, akkor nem kell a szám után pontot tenni. Pl. Szabadság utca 28/b és ha ezekben a házakban történik valami, akkor így írjuk helyesen: Szabadság utca 28.-ban, illetve Szabadság utca 28/b-ben.

Törtszámnevek

Probléma 1: hogyan írunk közönséges törteket?

 

Válasz 1: közönségesen, de a számlálót és a nevezőt külön. Pl. egy negyed, két harmad stb.

 

Probléma 2: hogyan írunk helyesen tizedes törteket?

 

Válasz 2: úgy hogy az egész szám után vesszőt teszünk. (Tehetünk pontot is, de akkor sokakat megzavarunk a számok értelmezésében.) Pl. 12,34. Esetleg: 12.34.

Nagyban segítenéd munkámat, ha megírnád egy hozzászólásban, hogy milyen típusú szöveg (levél, árajánlat, szakdolgozat stb.) írása közben kerestél rá a "számok helyesírása" kifejezésre a Google-ban. Jóságodat előre is köszönöm.

 

Legjobb PR cikk, a blogposzt

Miért a legjobb PR cikk egy blogbejegyzés? Elmondom pontokba szedve.

  1. Nem kell PR ügynökségnek fizetni érte.
  2. Nem kell a PR cikkírónak mindent elmagyarázni, amit a mi szakmánkban és piacunkon tudni illik.
  3. Nem kell a PR cikk írójának munkáját javítgatni.
  4. Lehet a Google keresőben jó helyezést kiharcolni.
  5. Nem kell alkalmazkodni egy médium szokásaihoz.
  6. Nem kell fizetni a médium tulajdonosának.

Mi a gond a blogposztokkal?

  1. Meg kell őket írni.
  2. Meg kell egy részüket hirdetni.
  3. Rendszeresen figyelni kell a fogadtatást és a kommentelőknek válaszolni kell.
  4. Meg kell tanulni a blogírás alapvető szabályait.

Van ehhez segítség?

Igen. Tartok egy workshopot, melynek itt közlöm az adatait.

Időpont: 2016. február 12.

Helyszín: 1111 Budapest, Budafoki út 17/ a.

Ár: 12 000 forint (bruttó)

Tematika és helyfoglalás

Ha megtisztel egy e-mail elküldésével, akkor válaszlevelemben megírom Önnek a pontos tematikát. Ha utána jelentkezik a workshopra, elég egy e-mailt küldenie majd és én kiküldöm a díjbekérőt. A workshop helyszínén átadom a számlát is.

E-mail címem: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Várom nagy örömmel. Siessen, mert a workshopon maximum 8-an lehetnek jelen!

A 4 B2B blogolási gyakorlat harmadik helyzete

Remélem, emlékszik még a nyájas Olvasó arra a táblázatra, amelyet e sorozat első részében adtam közre. Nos, ha nem tekintse meg újból, mert a mátrix egy cellájáról lesz. Hogy melyikről? Arról, amit úgy tölthetnénk ki tartalommal, hogy SEO.

De mi a SEO?mind the gap 1503930

Három angol szó rövidítése. Magyarul így hangzik a három szó: kereső-motor-optimalizálás. Hogy ez mit jelent? Nagyjából azt, hogy olyan tartalmakat kell előállítanunk, hogy ha valaki beír egy kulcsszót (pl. szabadalmi ügyvéd) a Google keresőjébe, akkor a mi cikkünk lehetőleg az első 10 találat között jelenjen meg. Miért ez a módszer illik a következő cellába? Mert a helyzet, amelyről írok az, amikor új vevők keresnek bennünket. És hogy szoktak új vevők az interneten keresni valamit? Úgy, hogy a Google keresőgépbe beírnak szavakat. Igen, de ezt mások is tudják és ők is írnak ezekre a szavakra tartalmakat.

Milyen kulcsszavakra érdemes tartalmakat gyártani?

Huuh, ez nagy téma. Általában azt szokták tanácsolni ebben az esetben, hogy írjunk olyan résztémáról, ami kapcsolódik a termékünkhöz vagy szolgáltatásunkhoz, de a többiek nem foglalkoznak vele. Az ilyen témát nevezhetjük réstémának is.

Hogyan írjunk réstéma blogposztot?

No, itt a legtöbb SEO tanácsadó a kulcsszó keresést ajánlja. Erről rengeteg cikk van, például a Google súgójában is van egy kiváló leírás a kulcsszó kereséséről. De! Én valami mást (is) ajánlok. 3 pontban adom meg, hogy hogyan lehet réstémát találni.

Így találjon réstémát!

  1. Olvasson amerikai, ausztrál, kanadai blogokat!
  2. Lépjen be nemzetközi szakmai csoportokba a Linkedinen!
  3. Járjon könyvtárba és olvasson alapműveket a témádban!

A három helyen biztosan fogsz találni 3 különböző típusú réstémát. Íme, a 3 típus!

  1. Abszolút újdonság.
  2. Valamilyen szakmai vita, ami foglalkoztatja a laikusokat is.
  3. Régi alapigazság, amit át lehet ültetni webes környezetre.

Miért nem írok ezekről részletesebben?

Egyrészt, mer épp elég egy ekkora cikket is elolvasni, azt hiszem. Másrészt, azt gondolom, hogy Olvasóim képesek ekkora útba igazítás után saját maguk is boldogulni.

Ha kíváncsi az egész sorozatra, iratkozzon föl hírlevelemre és én értesítem, ha új bejegyzést írok.

A 4 B2B blogírási gyakorlatból a második

A múlt pénteken kezdtem meg egy sorozatot, melynek ez a második része. Az első rész sokakat érdekelt, de volt, aki nem értette, hogy miért határozott névelővel kezdetem a címet. Miért „a” négy B2b blogírási gyakorlat. Csak ezek jöhetnek szóba?

Nem szeretnék nagyképű lenni, nyilván más is szóba jöhet, de azt gondolom, hogy a mátrixnál, amit az előző posztban bemutattam, nehéz az üzleti blogolási alaphelyzeteket okosabban bemutató mátrixot kitalálni. Így hát, a kis neheztelések ellenére is, hagytam a cím elején a határozott névelőt.

De mi a B2B blogolás második alaphelyzete?

A második helyzet, amikor mi keressük meg régi ügyfeleinket. Ennek leggyakoribb módja, hogy a hírlevelünkben nekik szóló tartalmat helyezünk el, s e tartalmak egyike egy link egy blogposzthoz. S, hogy az a blogposzt miről szóljon? Hogy konkrétan mi legyen benne, az üzletágról üzletágra változik, a poszttípusok azonban lehetnek azonosak. Így ebben a bekezdésben javasolok egy típust, s a következő bekezdésben egy másik típus kicsit trükkös változatát. De mi az a típus, ami itt működik!

A praktikus tartalmú blogposzt-típus!

Ez a bejegyzés olyan, mely nem eladni valót kínál, hanem segítséget nyújt. Például egy barátom, aki stratégiai marketinggel foglalkozik, egyszer egy olyan táblázatot adott közre, amellyel közösségi média stratégia megtervezéséhez nyújtott segítséget. Szerintem Önnek is érdemes megnézni Kondor Albert (mert ő a szerző) írását!

Egy egyszerű tipp: ezt a posztot meg fogja osztani a régi kliens!

A másik bejegyzés típus két alaptípus ötvözete. A következőt kell benne hírül adni. Egy régi (vagy egy egyszer volt) ügyfelünk új, sikeres akciójáról adjunk egy egyszerű, rövid hírt. Dicsérjük meg volt kliensünket (természetesen csak akkor, ha a dicséret jogos) és adjunk a hírhez egy kliensünkről készült szép fényképet! Ez a poszt egyben lesz megosztásra ösztönző és egohoz szóló. De újból mondom, csak akkor tegyük ezt, ha a volt ügyfelünk valóban valami rendkívülit tett.

Aki szeretné olvasni a folytatást, kérem, iratkozzon föl a hírlevelmere!

A 4 B2B blogolási gyakorlat

Ez a blogbejegyzés egy négy részből álló sorozat első darabja. Aki ezt elolvassa és gyakorlatba ülteti a sorozatban található javaslatokat, az egy fokkal sikeresebb blogger lesz. De mit jelent az, hogy sikeres egy blog?

A B2B blogírás sikerességének záloga

Bár egy blog sikerességét nehéz meghatározni, mert minden szakmai célközönség esetében más, de egy valamit nem lehet megkérdőjelezni. Ha sokan olvasnak egy blogot, akkor annak sikere van. A következőkben rendszerbe szedve bemutatom, hogy B2B szituációban milyen témájú blogbejegyzések olvastatják magukat. Ehhez egy egyszerű mátrixban adom meg a kiindulási alapot.

Kiindulási alap:

Online kapcsolat 4 féle módon alakulhat ki. Ezekre kell kialakítani blogolási gyakorlatot. Ezt a következő mátrix mutatja be.

  ők keresnek mi keressük őket
régi vevők    
új vevők    

 

 

 A 4 B2B blogolási gyakorlatból az első

Az első eset, amikor régi vevőink keresik a blogunkat. Ők egyszer már elköteleződtek a mi szolgáltatásunk vagy termékünk mellett. Hozzájuk, tehát, úgy írhatunk, mint egy rajongó táborhoz. Ők várják az újdonságokat, hajlandók tartalmainkat megosztani barátaikkal és valószínűleg szeretnek is bennünket. Így a következő 3 blogposzt típust írhatjuk nekik.

  1. Megosztásra ösztönző érdekesség. (Pl. egy megdöbbentő tény, mely egy szakmai közvélekedésről bizonyítja be statisztikával, hogy tévedés.)
  2. Érzelmet kiváltó poszt. (Pl. valamilyen szakmai fórumon jogos sérelem ért bennünket és ők együtt éreznek majd velünk.)
  3. Újdonságunkat bemutató blogposzt. (Pl. Új gépekkel gyártjuk a termékünket, amelynek 5 előnye van a régihez képest.)

Különleges ajánlatom

Az első 3 jelentkezőnek, aki B2B blogot ír, ingyen adok egy témaötletet a 3 blogposzt - típus valamelyikére. Az érdeklődők írjanak nekem e-mailt.

Minta blogposzt: Így szóltam az egohoz

Először nézze meg a posztot! Nem a homokba írtam

A posztot, melynek itt a linkje, eddig több mint 14 500-an olvasták el. Reklámja annyi volt, hogy javasoltam az index2-re, ahol az adminisztrátor annyira érdekesnek találta, hogy kitegye a felületükre. De miért hatott ez a poszt ennyire? nem a homokba irsz

Ezek az okok, amiért sokan olvasták a posztot

  1. Mindenkit érdekel, hogy az Interneten ki mit tudhat meg róla. Ez az egoját érinti.
  2. A Facebookon nagyon sokan rendelkeznek fiókkal.
  3. A poszt címe ugyan hosszú, de jól felkelti a figyelmet.
  4. A posztban arról írok, amire a cím alapján az olvasó számít.
  5. Egy olyan alkalmazást linkeltem be a posztba, aminek csupán a nevét beütve a Google keresőjébe nagyon nehéz (ha egyáltalán lehet) megtalálni.
  6. A szöveg nem volt hosszú.
  7. A szöveg elgondolkoztató volt, nem írtam meg benne mindent.

Ezt olvassa el a honlapomon most!

Ha arra gondol, hogy jó-jó, ez a módszer hatásos, de nem lehet mindig az egohoz szóló blogbejegyzést írni, akkor igaza van. Szerencsére azonban, van még másik 5 olyan blogposzt típus, amellyel jó olvasottságot lehet elérni. Erről szóló bejegyzésem eléréséhez kattintson erre a pár szóra.

6 elköteleződést segítő blogkategória

 

Mielőtt elolvassa a 6 kategóriát emlékezzen vissza arra a pillanatra, amikor az úrhatnám polgár fölkiáltott, hogy ő prózában beszél. Igen, nem jött rá semmire és mégis új összefüggésben látta, amit eddig megélt. A 6 kategóriát ismerősnek találhatja, de ezek együttes és megtervezett használata, majd az egyes kategóriákba írt konkrét blogposztok egymáshoz linkelése már valóban új jelenség, én kaleidoszkóp blogolásnak nevezetem el, bár nevezhettem volna blogposzt-gráf alkotásnak is. Azért neveztem kaleidoszkóp szövegírásnak a módszert, mert akkor vagyok jó marketinges, ha a szövegeimet azok "fogyasztása" szempontjaiból nézem. Ha nem tévesztem soha szem elől azt a tényt, hogy amit közlök, azt másoknak valahogy "meg kell emészteni."

Melyik ez a 6 kategória?

  • Egohoz szóló poszt.
  • Érzelmeket és indulatokat (sic!) kiváltó poszt.
  • Ingyenes eszközökről szóló poszt.
  • Azonnali megosztást kiváltó poszt.
  • Exkluzív tartalmú (érdekességet és/vagy különlegességet) tartalmazó blogposzt.
  • Rendkívül praktikus, azonnal hasznosítható ismeretet adó blogposzt.

Hogy jön ez a kaleidoszkóp szövegíráshoz?

Amint a bevezetőben írtam, ezeket a posztokat jó előre megtervezve és egymáshoz ügyesen kapcsolva, egy gráffá kell építeni. Még pontosabban, a posztokat úgy kell egymáshoz átlinkelni és a honlap más részeihez kapcsolni, hogy azokból egy gráf keletkezzen. A gráf létrehozásánál pedig azt használjuk fő szempontként, amit a nyitólapon is megírtam: az emberek a szolgáltatásunkról alkotott képüket egyszerű mozaikdarabokból állítják össze. Teljes kommunikációnk minden tartalma egy mozaikkocka, melyeket linkeléssel (is) segítünk olvasónknak egy képpé összerakni.

Ha szeretné a módszert teljesen megismerni, a legjobb ha eljön egy 3 szombati napot igénybe vevő képzésemre. A képzésről itt olvashat bővebben.

 

Amit a marketing tölcsérről senki sem mondott el Önnek

 

Ön bizonyára tudja, hogy mi az online marketing tölcsér. Ez lényegében egy olyan megfigyelés, hogy ha honlapodon kínálsz egy szolgáltatást és azt ügyesen népszerűsíted, akkor érkezik honlapodra sok érdeklődő, akik közül lesznek egy-páran, akik elkezdik követni a blogodat és lesznek a blogod követőid között még az olvasóknál is kevesebben, akik többször visszatérnek és végül elköteleződnek. Nézz rá a fotóra és érteni fogod, hogy ennek a jelenségnek miért adták az online marketing tölcsér nevet. marketing tölcsér

Milyen stratégiát építenek az online értékesítők a marketing tölcsér ismeretében?

Úgy igyekszenek ennek az egyébként statisztikailag is igazolható csökkenésnek az ismeretében tevékenykedni az online marketingesek, hogy azt hiszik az a jó, ha rengeteg embert tudnak csábítani a honlapra, majd őket érdeklődőkké, elkötelezettekké, végül vevőkké „konvertálnak” néhány embert.

 

Miért hibás ez a „konvertáld érdeklődőidet vevővé” stratégia?

Azért, mert az online marketing tölcsér nem megmagyaráz egy folyamatot, pusztán lefényképez. Erről a fényképről pedig úgy beszél, mintha ez a folyamat természete lenne maga. Holott! A dolog természetét akkor ismerjük meg, ha megértjük az elkötelezetté válás folyamatát. Ez egy esszel és lélekkel megélt folyamat. A folyamat neve pedig: elköteleződés.

Akkor mi a jó stratégia?

Az, ha a teljes online marketing tevékenység minden pici mozaikja az elköteleződést szolgálja. Sport hasonlattal élve: a távfutóknak nem a következő pihenő állomásig biztosítunk pályát, hanem a célig. Lesz, aki megáll a pihenő állomásokon, de lehet, hogy lesz, aki egyből a célig fut.

Mit jelent ez a mindennapi online marketing gyakorlatban?

1. A kérdéses honlapon rendkívül egyszerűvé kell tenni a szolgáltatás azonnali igénybevételét és azt be is kell árazni. Ezt már ma is sokan csinálják, és sokan csinálják jól.

2. Minden kommunikációs eszközben a célcsoportom elköteleződésének szolgálatába kell állítanom minden olyan információt, ami nem valamilyen praktikus tényező.

Folyton ugyanazt szajkózzam?

Szó sincs róla. De amit mondasz, írsz, bemutatsz, jó ha olyan formát ölt, olyan tartalmú, ami az elköteleződés pszichikai folyamatának felel meg.

Ez elmélet. Tudok-e egy példát?

Igen, sok példát tudok. Igazából az ilyen tartalmak 8 kategóriába sorolhatók. Az egyik kategória így hangzik:

Egohoz szóló tartalom.

Egy ilyenre mutatok itt példát Önnek az egyik blogomban.

Érdemes megfigyelni, hogy a blogírásnak nem csak ezt az egy szabályát érvényesítem a belinkelt posztban, hanem számos mást is.

Akkor most mi az végül, amit csak Rákóczi Piroska mond a marketing tölcsérről?

1. A tölcsér nem magyarázza az elköteleződés folyamatát, pusztán annyit mond, hogy kevesebben köteleződnek el egy termék megvásárlása mellet, mint ahányan első (második, sokadik) hallás után érdeklődnek a termék iránt. Ezt a dolgot egy ügyes képben ábrázolja a tölcsér kitalálója.

2. Ebből az következik, hogy nem azon kell Önnek, mint online értékesítőnek fáradoznia, hogy tölcsér szintről, tölcsér szintre vezesse a potenciális vevőit és „konvertálja” őket, hanem azon, hogy elkötelezze őket.

3. Az elköteleződés pszichikai folyamat, aminek ismeretében kell az online marketing tevékenységet folytatni.

Ha mindezt nem hiszi?

Ha az elmondottakban nem hisz, akkor nézze meg a honlapja elemző rendszerében, hogy hányan vannak vevői között, akik a teljes terméklétrája minden fokát bejárják. Ha mindenki így tesz, akkor sem biztos, hogy nem lenne hatékonyabb, ha mindenki kihagyna egy-két lépcsőt és így gyorsabban jutna el a legdrágábban kínált termékhez, amely a terméklétra tetején áll.

Mit kezdhet ezzel a „nagyokossággal”?

Olvassa el azt a bejegyzésemet, mely a 8 kategóriát mutatja be.